måndag 24 november 2008

Tjena vad folk kastar handskar vid mig

Min blogg är nog skyldig någon slags tack till JO. Det är för tillfället hennes utmaningar som hålller den vid liv.

Det hon nu då utmanat mig att göra är att skriva en önskelista (!!). Mhm, tack Johanna. Du kunde inte tagit något...LÄTTARE?! Men jag är inte den som backar för en utmaning så here goes...

Tre hårda klappar
- En bra keramikplattång
- Kanske ett smycke? (Gillar speciellt halsband och örhängen...)
- Ett fotoalbum med helvita eller helsvarta blad. Inga fotofickor.

Tre mjuka klappar
- Operabiljetter. På Kungliga Operan spelas i vår massor som jag länge velat se live. T. ex. Askungen (Rossinis "La Ceneretola" - familjen Olows absoluta favorit - dessutom framförd på italienska!!), Macbeth och även både Nötknäpparen och Svansjön.
- Allmogefärg eller något annat pyssligt. Mitt hobbylack börjar ta slut.
- En stor, mysig, stickad tröja kanske.

Jag tänker även helt självsvådligt byta ut kategorin "Tre viktiga klappar" mot en egen kategori:
Tre mer eller mindre omöjliga klappar
- Längre dygn
- En irländsk harpa
- En cello

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh..älskar å hitta nya bloggar...så har du en utan att jag visste ett dyft om det =). Såg ju bland dina mjuka önskningar att du ville på nötknäpparen. Vr och såg den i helgen..helt fantastiskt vacker balett. Julstämning ända ut i tårna =). Hoppas din Gustav läser din blogg så han kan uppfylla dina önskningar.

Kram Eva (http://evokenivo.blogg.se)