onsdag 23 juli 2008

Jag vill tacka livet

Hej livet.
Läs det här inlägget.
Det skrev jag den 12 augusti förra året, min sista kväll innan jag flyttade till Uppsala. Nu sitter jag här och imorgon flyttar jag till Uppsala. Till min första egna lägenhet.
Livet, tack för att du är ett äventyr.
Jag känner mig ungefär som jag gjorde då. Fast ändå verkligen inte. Då var det augusti och byn började avbefolkas igen. Nu är det juli och turisterna är fler än någonsin. Något jag fått uppleva på första parkett med tanke på mitt receptionistjobb på byns camping.
Livet, tack för att du är föränderligt.
Ikväll packade vi in allt i en lastbil och imorgon ska vi packa ur det igen. Så onödigt. Fast ändå verkligen inte. Flera vänner hjälpte till. Speciellt Jesper var mycket behjälplig.
Livet, tack för att det är fler som lever dig och inte bara jag.
Morgondagen för med sig flera kära återseenden. Och på lördag blir det bröllop.

Och så blev det afton och snart blir det morgon och livet fortsätter.

Inga kommentarer: