onsdag 7 november 2007

allmänna tankegångar

"Sol-och-vårare" vilket konstigt ord...jag hörde det precis på "På minuten". Hur skriver man det ens? "Solochvårare" eller "sol-och-vårare"? Måste googla det...
solochvårare får ca 7000 träffar medan sol-och-vårare får ca 10 000 träffar. Vad säger det oss? Jo, att världen är oense som vanligt.
På tal om ord - vet ni om det heter "omständigt" eller "omständligt"? Jag vet, jag trodde också att det hette "omständigt"!! Maan...jag skakades i mina grundvalar när jag slog upp det i Svenska Akademiens ordlista - det heter nämligen "omständligt"! Galet...jag har verkligen sagt fel hela mitt liv. Undrar vad mer jag säger som kanske är helt fel. Jag bara vandrar omkring här i salig ignorans och pratar på som att språk var något för amatörer.
Ovanstående bör läsas med feta ironiglasögon.

Jag är märkligt pigg, tankarna skenar åt alla håll, teamarna ringer de sista samtalen för dagen, Josefine skrattar kippande efter andan och Samuel har på sig en mössa från Design Torget.
En helt vanlig dag på kontoret går till ända.

2 kommentarer:

Anonym sa...

No way! Omständligt??? Kidding me? Okay -as you say...hm! Nice house! Kul! Bless Milla

Linas sa...

heeeeeeej! ett tag sen nu, kul att läsa att ng funkar som vanligt, inte för att jag förväntat mig något annat men... ha det nice!! /L