måndag 12 maj 2008

Dags för lilla Milla Milosh

Så mycket att säga...var ska man börja? No idea. Som nyutnämd mediakoryfé på NG kan jag dock säga att jag nu vet vad som är Just Around The River Bend, i alla fall den närmaste. Mitt nuvarande känslotillstånd sammanfattas väldigt bra i sången nedan:



Och för att fira skulle jag vilja publicera något som jag hållit på ett tag: personbetraktelsen över the woman, the myth, the legend: Milla! :)

Milla...hm...Milla... Milla är en riktig veteran inom Ny Generation-sammanhang. En riktig gammal räv. Hon är ganska fantastisk faktiskt, den där Milla. Allt hon gör, gör hon med en otrolig övertygelse. Är det något hon verkligen inte tycker är bra då kan du räkna med att få höra henne säga något i stil med: "Nä-ä alltså! Det fååår bara inte va-ra så! Det finns bara inte på kartan liksom!" Uttalandet är oftast ackompanjerat med ett nerböjt huvud, stint uppåtblickande ögon och en bestämt spänd hand som skulle avskräcka den frimodigaste pellejöns till debattör. Är något riktigt bra däremot, kommer du antagligen få höra henne säga (med lika stor positiv övertygelse denna gång): "A-men du finns ju inte. Du ä ba såå bra!"

För uppmuntra och se det postiva i saker och människor det är Milla bra på. Jag har ett exempel på det. För någon månad sedan stod jag och Milla och pratade om bloggare. Jag berättade för henne hur jag hade tyckt att bloggare oftast var självupptagna människor som bara skrev om händelser ur sina egna liv - och till på köpet gjorde det helt utan någon som helst kreativ språkkänsla! På detta uttalande svarade Milla: "Nä, så tycker inte jag att det är. Bloggare...de är de som uppskattar de små sakerna i vardagen."
Jag gick därifrån och kände att det är nog ganska bra med bloggare i alla fall. Till och med sådana som bara uppdaterar en gång i månaden och då alltid inleder inlägget med "Oj, vad länge sedan det var jag skrev här..."

Milla är något av en ytterlighet. Tycker hon något då tycker hon det till 100%. Sedan finns det inget som säger att hon inte kan byta sida eller ändra sig, men när hon gör det då går hon från 100 till 100. Från 100% emot till 100% för. Och är hon någon gång lite hälften-hälften i vad hon tycker då är hon hälften-hälften till 100%.

Milla är...Milla är...hm...jag tänker så det knakar här; hörs det? Milla är något av ett fenomen. Jag är medveten om att jag låter sanslöst diffus nu, men jag vet verkligen inte hur jag annars ska uttrycka det. Och det är nog där jag stannar med det här.

Kan också meddela att Milla är en frekvent besökare i Saras stuga och det är ju sköj. :)

Gå och gör något vettigt nu, gott folk, istället för att sitta här och läsa the mindless blabberings of someone that really must learn to reflect a little before charging ahead reclessly.

Tack för uppmärksamheten.

Inga kommentarer: