onsdag 20 maj 2009

Om att vara slav under inspirationen

Är hemma, skriver tenta och tvättar.
Finn ett fel i ovanstående mening!
Just det. "Skriver tenta" - BAH.
Jag försöker skriva min hemtenta men har insett att jag är slav under inspirationen. Det verkar lika osannolikt att jag skulle få ur mig ett vettigt ord som att en katt skulle börja prata.
Å andra sidan är jag ganska säker på att grannkatten försökte säga mig något när jag gick förbi igår så det kanske finns hopp.
Det är märkligt hur allt annat blir otroligt intressant i sådana här stunder. Mannen som klipper gräsmattan utanför just nu till exempel. Han har en sådan där power gräsklippare som sitter på en metallstång.

Dear Inspiration,
you slip through the loopholes of my jargon and thought patterns as if your only obligation is to slide through space.*

Har förresten hittat en ny rolig sajt kallad "Face of the future". Där kan man få se sig själv som gammal, ung, afrikan, asiat, indier, you name it. Nedan ser du mig som gammal. Ungefär lika gammal som jag kommer vara när jag är klar med den här tentan.
*/Babyporridge

Inga kommentarer: