söndag 13 januari 2013

Beautiful creatures



Klämde Beautiful creatures - första delen i The Caster Chronicles - i helgen. Tyvärr inte så bra skriven. T ex så är boken full av inkonsekvenser och motsägelser. Manliga huvudpersonen Ethan kan på ena sidan tänka på hur vacker gympasalen gjorts för vinterbalen men på nästa sida reagera med ett "it wasn't" i tanken när någon annan säger att den är vacker osv.

Ibland förstår man inte vad som händer då det ibland blir otydligt, som om det vore ett filmmanus. Man får hälften av informationen beskrivet för sig som om författaren antar att man ska SE andra hälften av informationen för att man ska förstå.

MEN jag gillar idén och världen som författarna skapat. Det är en ny stad i ett mentalt land som jag tycker om att vara i.
Och så plötsligt dyker en superhärlig formulering upp och så känner man att det var värt läsningen.
Är lite sugen på att läsa de resterande tre delarna men jag kan inte säga att jag måste kasta mig över dem direkt.

Inga kommentarer: