lördag 5 januari 2013

"Who's afraid of Virginia Wolf?"

Hade bokcirkelsträff igår kväll och pratade om The Casual Vacancy. Återkommer till den.

I slutet av en bokcirkelsträff bestämmer vi alltid nästnästa bok också. Genom att göra det på det viset kan man nu beställa hem boken vi ska läsa i februari. Så att vi inte missar värdefulla läsdagar utifall att boken är svår att hitta. Februaris bok blir Det röda fältet av Mo Yan. Aktuellt och allt. Ska ge mig ut på jakt efter den.

I början av december bestämde vi att januaris bok skulle vara Mot fyren av Virginia Wolf (originaltitel: To the lighthouse). Jag är lite spänd inför mötet med Virginia Wolf. Jag har inte läst något av henne än. Min enda kontakt hittills var när jag såg Timmarna där V Wolf spelas av Nicole Kidman. Det var en sådan där film som jag ser och sedan tänker på i veckor efteråt.

Misstänker att hon kommer vara känslomässigt svårsmält.

Source: google.es via Sara on Pinterest


Source: google.com via Sara on Pinterest

Inga kommentarer: