lördag 5 januari 2013

Paper Creatures

Det röda fältet verkar vara tillfälligt slut över allt just nu. Till och med på adlibris.se - min go-to book dealer...!

Ändå checkade jag ut från sidan med två nya böcker i utkorgen...typiskt. Men "bästa sättet att bli av med en frestelse är att falla för den" som det stod på en av kylskåpsmagneterna när jag växte upp ;)

En av böckerna är ett säkert kort och den andra en chansning.

Köp 1: Paper Towns av John Green
Har velat läsa denna en evighet. Har läst nästan allt annat han skrivit och älskat det. Särskilt hans senaste The Fault in our Stars.


Source: npr.org via Sara on Pinterest


Köp 2: Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl
En riktig chansning. Denna bok är första delen i en serie som heter "the Caster Chronicles". Hade inte hört om den förrän jag såg trailern till filmatiseringen som har premiär 13/2. Jag tog det faktum att Emma Thompson är med som någon form av indirekt kvalitetsstämpel.

Detta är första gången i mitt liv som jag köper en bok med ett "filmomslag". Töntig kommentar kanske men då ska du veta att jag har en far som har uppfostrat mig till att tycka att vilken upplaga man har av en viss bok är extremt viktigt. Det ska vara vackert att se på. Att ha filmens omslag på boken säger indirekt "jag såg filmen först" och är man född Olow då läser man minsann boken först.

Extra meddelande till far: Man kan se det som att jag nu köpte en shlit-å-shläng-utgåva för att inte behöva lägga mer än några tior på att se om den är bra. Visar den sig vara bra köper jag förstås den utgåva av hela triologin som jag redan sett ut - komplett i en liten samlarbox.

Någon som läst den och som kan ge mig hopp i kommentarsfältet?

1 kommentar:

Hanna sa...

Kul! Jag ska snart läsa The fault in our stars, eller Förr eller senare exploderar jag, som den heter på svenska. Den är vår huvudbok i tonårskategorin just nu på Barnens Bokklubb :) och nästa huvudbok är Beutiful Creatures faktiskt. Den anlände i svenk utgåva till kontoret idag och såg riktigt tjusig ut.