lördag 8 december 2007

Juloffensiv på huvudkontoret

Igår var Mogul (=Joakim, ordförande i Ny Generation) på kontoret. När han kom in utbrast han "här behöver vi lite julpynt! Jag sticker ut och köper lite!" Jag tog för givet att han skulle köpa någon stjärna att hänga i något fönster och sedan skulle det vara bra med det. Jag fick därför en smärre chock när han återvände lite senare till vårt kontor på tredje våningen och bad om bärhjälp för julpyntet.
Varför behöver han bärhjälp?
tänkte jag. Hur mycket kan han ha köpt?
Hur mycket som helst tydligen. Det var säkert fyra, fem, sex kassar och de innehöll ett överflöd av ljusstakar, julänglar, snögubbar, stjärnor, pumlor, glitter, ljus osv osv osv. Han hade till och med köpt en julgran!! Och han hade köpt goripande ÅTTA fönsterstjärnor! En för varje goripande fönster på vårt goripande kontor!
Vad ska man säga? Det var helt enkelt alldeles, alldeles underbart. Jag sprang runt och tog lite bilder - här nedan kan ni se ett bildspel över den lyckliga händelsen. Ni får se det här som en hyllning till vår käre julMogul!
GOD JUL!

Inga kommentarer: