torsdag 8 augusti 2013

The Fault in Our Stars

Bild från thepoetrycooker.blogspot.com

Måste nämna en bok som jag läste för 1,5 år sedan när den kom ut - i januari 2012. Den blev aktuell i mitt liv igen nu då min vän Emma lånade och läste den över semestern. Hon kom rödgråten och lämnade tillbaka den när hon var klar.

The Fault in Our Stars (på svenska: Förr eller senare exploderar jag) debuterade som etta på The New York Times Best Seller-lista för young adult fiction och boken stannade där i sju veckor. Dessutom utnämnde TIME Magazine den som den bästa romanen för 2012. Och då ska man komma ihåg att det var samma år som JK Rowling släppte ny bok...!

Detta är en sådan bok där jag egentligen vill säga varken bu eller bä om handlingen då jag verkligen inte vill spoila något. Men det jag kan säga är att jag aldrig läst en bok som gestaltar balansen mellan död och liv så väl som denna. Har heller aldrig läst en bok som hanterar ämnet cancer så väl som denna.

Antagligen även 2013 mest läsvärda bok.

Från Megan Holgate på Pinterest.

Inga kommentarer: