söndag 17 februari 2008

Hi iss vatt vi in Sviden kål "lammkött"

Idag sov jag länge, åt mysig lördagsfrukost och slappade sedan allmänt i mjukisbyxor tills det var dags att klä sig för att åka till Västerås (?!) och Petrus och Karls födelsedagsfest. Petrus fyllde 25 och Kalle 20 så det var inga dåliga siffror det skulle firas.
Tillbringade aftonen samtalandes med Petrus intellektuella vänner uppmuntrad av mjuka plattångslockar, Madelénes guldögonskugga och minnen av ett oändligt antal kvicktänkta, viljestarka romanhjältinnor.
Då och då kastades även ett öga på Melodifestivalen, vars andra anhalt faktiskt också råkade vara Västerås. Till min förvåning gillade jag faktiskt flera låtar den här gången. Och Kristian Luuk! Han är ju bara så grym - han gör Melodifestivalen! Det enda som är bättre än Luuks humor är Björn Gustavsson...! Hi iss vatt vi in Sviden kål "lammkött".

Dagens...
...tumme upp: Kvällsbjudningar!
...tumme ned: Min parfym är slut.

ps. Julia snarkar som en trombon i rummet brevid...! Tur att jag är imun mot snarkningar (tack Edgar för år av övning! ;)

Inga kommentarer: