tisdag 19 februari 2008

Möt macho-Renkel


Inatt hade vi inbrott i teamarkollektivet.
Det var i alla fall vad Renkel sa till mig när jag kom ner till frukosten imorse.
Jag såg genast för min inre syn hur han väckts mitt i natten av att någon smög sig in, onekligen lurad att tro att det fanns något värdefullt i huset. Han vaknar, inser vad som händer och störtar ut från sitt rum på bottenvåningen redo att försvara Ny Generation till sista blodsdroppen.

Jag spärrade upp ögonen och såg förfärat på två jack i Samuels ansikte, ett över ögonbrynet och ett på näsan, onekligen orsakade av en ondsint knytnäve!
Samuel brast ut i skratt och jag placerade snabbt en misstroende rynka över ögonbrynet.
- Jag tänkte väl att du bara drev, sa jag lättat. Men asså seriöst...! Jag skulle lätt gått på det om du bara drivit det lite längre...!
Sanningen vara att Samuels sänglampa med vass underkant ramlat ner över honom i sömnen och orsakat de otäcka jacken.
Det fina, eller kanske snarare komiska, i kråksången är att öst- och Stockholmsteamet ska ha ungdomsmöte i Kristinehamn ikväll! Samuel kanske ska snacka lite från scenen och nu har han fått sin alldeles egna predikant-anekdot. "Gången då jag var i slagsmål med min sänglampa morgonen innan jag skulle predika". ;)
Inget ont som inte för något gott med sig, haha!

Ha en underbar dag och akta er för vassa sänglampor!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är allt bra söt!! med din livliga fantasi :D jag saknar dig!! vi måste ses snart!! ring next time youre in sthlm :D när jag läser dina inlägg kan jag höra din röst :D du är så duktig!! / NS