torsdag 14 februari 2008

Idag är det Alla hjärtans

En helt vanlig dag på mediaavdelningen. Nästan.
David och Sara trängs vid en skärm och slutkorrar nyhetsbrevet, Hedén redigerar ett webbTV-klipp och försöker förgäves filma oss till mediateamsvideon, FK sysslar med obekant viktig uppgift.

David: Jaha... Har du fått någon ros idag då?
Sara: Näpp.
Hedén: Du måste skaffa dig en karl!
FK flinar uppskattande med en blick på Hedén.
Sara: Men Jona... Jag trodde du var på min sida...!
David: Ska du ha en då?
Sara tänker: Va i hela...menar han en karl eller en bild till nyhetsbrevet? Jag chansar...
Sara: Var skaffar man en sån då?
David *flinar*: Ja, hur många ska du ha?
Sara tänker: Vad i hela friden pratar vi om?! Bäst att bara ge en sträng blick...
David flinar roat.
Sara: Min profilbild är i färg. Alla andras är svart-vita.
David: Vill du ha svart-vitt? Annars kan du ha färg. Du är fin i färg.
Sara tänker: Naaaa...
Sara: Jag kan ha färg.

FK: Petrus har lyckats sälja fyra sidor annonser...!
Sara: Say what?!
David: Den mannen är ju otrolig...
FK: Han borde få en blöt kyss.
Sara: Haha, jaa, jag har tänkt på det!
Renkel: Men! Vad SÄGER du Sara?!
Sara tänker: Crap. Not again.

Glad Alla hjärtans till brorsorna på mediaavdelningen... Jag vill inte strypa er. :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!!! Det kändes som om jag var där. Din blogg har gort precis vad en blogg ska göra!
Väl gjort, du måste vara mediatränad.