onsdag 2 april 2008

Skämta aprilo

Ett par saker som (jag antar) är skämt:
- Att Persson fick en parkeringsbot imorse.
- Att Sara F och Persson råkade tanka en av NG:s dieselbilar med bensin.
- Att Joel ska sluta på Ny Generation.
- Att Hay också ska sluta för att påbörja ett nytt projekt…tillsammans med Joel.
- Att Emma har fått pojkvän.
Om du läser detta, Emma: Jag tar det inte som ett skämt för att det på något sätt är osannolikt. :) Jag tvingar mig själv att ta det som ett skämt eftersom jag hoppas att jag skulle hört om det någon annanstans än på facebook ifall det var sant.

Ett par saker som jag är tacksam för inte är skämt:
- Jag har så mycket ord i huvudet nu att jag helt enkelt inte hinner skriva ner allt. I en vecka i sträck har jag letat och letat i mitt huvud efter en idé till min krönika. Idag hittade jag det och det var precis som att hitta ett lite småtrassligt garnnystan när man är på reda-ut-humör. Det var bara att ta tag i början av tråden och börja nysta. Det skulle inte gjort något om jag skulle slutat nysta för en liten stund och gått därifrån för att göra något annat. Jag var säker på att nystanet skulle ligga kvar. Men faktum är att jag gick inte därifrån utan jag satt kvar och sträckskrev krönikan på typ femton minuter. Det har aldrig hänt förut och det var en lycklig upplevelse.
- Imorgon ska jag ha en liten kvällsbjudning med Jane Austen-tema. Jag ser fram emot det så otroligt mycket.
I’ll tell you later how it went.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså, du har en blogg :)
Jag var där, det var bra..Tack för att jag fick komma.. även fast jag var så trött.. /bless/ Josefine j