torsdag 24 april 2008

Fristad

Alla har vi nog en och annan fristad här i livet. En av mina är konstigt nog Ny Generation-lägenheten i Biskopsgården, Göteborg. Jag vet inte riktigt varför det är så, det enda jag vet är att det började redan första gången jag satte min fot i den här lägenheten.
När jag är här får jag en otrolig lust att vara perfekt. Leva ett liv med alla pusselbitar på plats, alla hästar hemma, alla indianer i kanoten...ja, du fattar grejen. Jag vill vara morgontrevlig istället för morgontrött, noggrann istället för halvdan och positiv istället för gnällig. Och det känns lättare att vara det när man är här.
Dessutom råkar det vara så att våryra och Göteborg blends in to awesome. För mig är det jämt vår i Göteborg. Jag älskar stället helt enkelt.

Tog en liten snabbtur i mitt bloggarkiv och läste det jag skrev sist jag var här. Det var min första Sverigeturné...det är exakt fem månader sedan idag... Vi hade en ledig dag och jag åkte in till stan och hälsade på Jessica.
Det var dessutom under denna turné som jag och Persson upptäckte att vi båda är YouTube addicts.

Och imorgon har jag återigen en ledig dag här i Göteborg. Det känns lite som att jag går i en cirkel, en trevlig sådan, och nu har jag gått ett varv.
Frågan är ju då; börjar man på en ny cirkel eller går man vidare upp på nästa nivå och gör den till en flervåningscirkel?

Inga kommentarer: