lördag 12 april 2008

Tolv dagar, no see

Det är tolv dagar sedan jag bloggade sist. GAH!
Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att det, det och det måste jag blogga om, men så har jag inte gjort det. Varför undrar du. Ja, det undrar jag också.

Jag är just nu i ett litet rum med mormor-och-morfars-stuga-känsla i Pingstkyrkan i Leksand. Vi har haft konsert här ikväll och det var ganska grymt faktiskt. Introt till konserten blir bara roligare och roligare att spela! Jag har börjat variera det så nu spelar jag olika nästan varje gång. Det är sköj.
Jag känner på mig att detta knappast kommer att bli ett språkligt vackert inlägg.
Efter konserten och lite mingel satt jag och Gabriel Hagenfors (ja, Gabriel HAGENFORS och ja, det är en väldigt komisk historia bakom versalerna) och spelade lite. Han plockade upp en bas som stod lutad mot väggen och jag slank in bakom flygeln. Efter några maj7, add9 och en väldig massa d-moll kändes som att det var dags att gå och lägga sig.
Isak gick och la sig att sova i Serafen, vår skåpbil (!!). Han är inte redigt klok den pojken. Jag funderar på att gå ut med en filt till honom...blir det inte kallt i en bil på natten?! Ja, han gör ju som han vill. Den mannen må vara många saker men lättövertalad är han då inte. Inte på sådana här saker i alla fall; när han verkligen satt sig för att göra något.

Hum, hum...nu sitter jag och somnar när jag skriver. Jag ska sova istället.

Måste bara säga, eftersom jag lovade att berätta hur det gick, att Jane Austen-kvällen flöt på bra och var mycket mysig och trevlig. Sconesen var goda, filmen Emma mysig som vanligt och sällskapet formidabelt. :) En lyckad kväll.

3 kommentarer:

JO sa...

Ja tack igen för en formidabel kväll!!! Och välkommen tillbaka ;-) börja bli lite halvless på "skämta aprilo" ;-P

Anonym sa...

Ja, tack återigen för jane Austeen kvällen, mer sån't i mitt liv! Pingstkyrkan i Leksand...remember,där har jag också bott! : )/Milla

Anonym sa...

Jag och din pappa pratade om att du skulle ha en såndan kväll, kul att höra att jag gissade rätt på filmen!:)
Du är underbar vännen!

kärlek ifrån Sara & Zache:)