lördag 14 juni 2008

Jag och Den Stora Gröna Cykeln

För första gången på sex år kan jag njuta av sommaren. Jag hade nästan glömt hur underbar en sommarkväll kan vara.
Det är en härlig känsla att cykla hem på fars stora, gröna cykel - min trogna följeslagare under sommarmånaderna - efter ett "gott dagsverke" på campingen.
Med en påse överblivna frallor från receptionskiosken hängandes på styret rusar de stora hjulen över den ljumma asfalten som fortfarande är fuktig av det milda regnet som just vattnat det törstiga gräset. Vinden blåser i håret och jag blundar och njuter. Jag har cyklat vägen så många gåner att jag faktiskt kan blunda vissa bitar.
Livet är underbart.

Summer, I love thee.


Funderade på att döpa den men insåg snart att han
för mig alltid kommer vara "Den Stora Gröna Cykeln".

Inga kommentarer: