lördag 21 juni 2008

Min camping - mitt ansvar

Jag kom hem från jobbet 22.45
Nu är klockan 23.19

Mina fotsulor är bortdomnade och min själ känns som om den vore nersölad med äcklig gatuköks-fritösolja.
Och imorgon ska jag vara på jobbet 07.30 och baka frallor.

Happy thoughts, happy thoughts, happy thoughts.

Okej, 10 anledningar till varför det är BÄST att sommarjobba på en camping:

1. Man får chansen att vara en ljuspunkt i någons semester.
2. Miljön ger möjlighet till många betraktelser av människor.
3. Man möter många dråpliga personligheter som livar upp vardagen.
4. Ens minnesbank av roliga anekdoter utvidgas oundvikligen.
5. Man tränas i att göra sjuttio saker samtidigt.
6. Man får träna sin kreativitet genom att vara i en ganska okreativ miljö och göra den kreativ.
7. Man blir bra på lite av varje. Steka en hamburgare här, laga en TV-apparat där...
8. Du har bestämda arbetskläder så du behöver inte fundera på vad du ska ha på dig.
9. Ditt jobb är någon annans semester och då kan du till viss del leva av deras lyckosemesterkänslor på jobbet. Lite som en parasit.
10. Du lär dig uppskatta de små nöjena här i livet... Att prismärka till exempel - den där lilla prismärkaren som ser ut som en pistol är ju så sjukt rolig att använda. The best thing since slized bread. Sara Olow - receptionist med rätt att prismärka.

Så. Nu känns det lite bättre.

Inga kommentarer: