fredag 20 juni 2008

Turkey, Germany - whatever!

Idag har varit en dag av felsägningar. Först råkade jag kalla min chef Britt-Marie fast hon heter Pernilla. Mitt huvud sa Pernilla men min mun sa Britt-Marie. Sedan var jag såååååå nära att säga Turkey istället för Germany på ett väldigt opassande ställe.
Så här såg situationen ut:

Två fotbollsgalna tyskar checkar in och frågar angeläget om det finns möjlighet att kolla på fotbollen; Tyskland ska ju spela mot Portugal under kvällen.
Jag:
- Yes, we have a TV-room in the servicehouse! You're welcome to watch the football there!
Tyskarna:
- Oh goot, goot...!!
Vänder sig om och börjar gå ut genom dörren. I sista ögonblicket vänder kvinnan sig om och säger:
- So yo hop ve vin tonit?
Jag:
- YEAH SURE! We'll be rooting for Turk...Germany!

:S

Inga kommentarer: