söndag 6 januari 2008

back in town

Jag sitter i köket i teamhuset. Madeléne står och lagar kebabgryta med kokosmjölk och Julia verkar förlorad i facebooks underbara värld allt emedan Edit Piaffs röst strömmar ur högtalarna på Joels dator. Musikvalet är dock Madelénes. Jag tror inte att Joel tycker om Edit Piaff - trots att han i övrigt har en något otippad musiksmak.

Nu känner jag mig sådär systematisk igen. Jag har funderat på det här. Jag undrar om det kan vara så att jag normalt sett drar åt så många håll, vill så mycket, att när jag väl tar mig tid att fokusera all energi till att ordna tankarna då blir jag översystematisk. Innan jag åkte hemifrån imorse hade jag dammsugit rummet, städat undan, vattnat blommor och på något sätt hunnit locka håret! På bussen hann jag både planera kommande nyhetsbrev och dela in våren i kampanjer. Plus att jag han sitta ett antal timmar och bara vara tillfreds med livet.
Jag undrar om det finns människor som är sådana här hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Plus att jag han sitta ett antal timmar och bara vara tillfreds med livet". Wow! När ens lilla dotter kan säga så, då kan jag mycket tillfreds och med ett leende på läpparna vandra vidare i mitt eget liv. Puss gumman.