lördag 5 januari 2008

"Who are you and what have you done to Daniel?!"

Klockan tre idag var Harry Potter och dödsrelikerna utläst. Att läsa denna, den sista boken, först på engelska och sedan på svenska fick mig att inse hur mycket man missar när man inte läser böckerna på orginalspråket. Jag ska nog ta och läsa om hela serien på engelska. Flygresan till Singapore passar nog bra till att sluka åtminstone de vises sten. Nästan i alla fall.
Annars har dagen haft en löjligt lång att göra-lista. Att så många timmar spenderades med Potter kan jag endast berättiga med att utläsandet av den var en av göromålen. Liina vill nämligen låna boken när jag åker tillbaka till Uppsala. Och det får hon ju nu.
Vid sjutiden droppade följande mess in: "Vi är hos din granne och ska spela spel. Om du inte har något för dig är du välkommen över. Jesper vill så gärna att du är med ;)"
Avsändaren var Daniel och jag skrockade lite för mig själv när jag föreställde mig Jespers skrattande frustration över skämtet. Var också lite förvirrad över det faktum att Daniels mess varit längre än en mening OCH innehållit en smiley!
Bara ett par minuter senare droppade Elsa in och ville pyssla. Vi bestämde att vi skulle göra det en stund och sedan gå över till pojkarna och jag messade Daniel och meddelade detta. Jag fick då tillbaka följande:
"Gör så. :)" vilket jag upprepade för Elsa medan jag undertryckte den lust att direkt rusa över, gripa bedragaren och skrika "Who are you and what have you done to Daniel?!" som denna andra smiley hade framkallat.
När vi tillslut gick över blev det till att damma av ordförrådet; vi skulle nämligen spela Alias! Ett av mina absoluta favoritspel...jag var på lag med Daniel och vi vann - yey!
Det var en mycket trevlig kväll med många roliga missar. Denna tog nog hem förstapriset:
Sofia skulle börja förklara ordet "dödssynder". Hon sa "i Bibeln står det om de sju..." varpå Daniel vilt gissar "...dvärgarna!!"
En klassiker är född!

Imorgon är sista dagen hemma.

Inga kommentarer: