torsdag 3 januari 2008

Fö dä bli ensamt i Hjorte efter schu...

Vad glad jag är att jag åkte hem! Jag får nu ta tillvara på den sista veckan på mitt jullov tillsammans med vänner och familj. Det är dagar som denna som får livet i den här byn att kännas ganska muntert.
Dagens göromål och aktiviteter har bestått i:
- ett långt varmt bad (det är ååååår sedan sist).
- promenad med far till byns centrum där ett par ärenden skulle uträttas.
- ett par timmars pyssel med Elsa (har börjat på ett album med bilderna från Rysslandturnén. Typ tio år "försent" men bättre sent än aldrig...)
- fulfest hemma hos Jesper!! Hur kul som helst!
Poängen med fulfest är att du ska vara ful! Observera att fulsnygg inte är godkänt; det ska vara fulfult! Vi åt frukt och cheesecake, umgicks, spelade brädspel och lekte fula lekar. Hade även mycket roligt åt låtarna "Soppatorsk i Gamlebyvika" och "Ensamt i Hjorted efter sju" med Kvännarn rinner över.
Det har varit en kväll då man inte vet om man ska ta kommentaren "Vad ful du är!" som en komplimang eller förolämpning! Bäst var dock Joels kommentar: "Ja, men du är faktiskt snyggare vanligtvis Sara." Thank you very much.
Allt sammantaget, har det varit en typiskt härlig dag i byn.
Här är ett par bilder från fulfesten, bild på hela gänget får jag lägga upp senare - det togs med någon annans kamera.

Elsa. Eller är det Sally?

Jullans min...obetalbar!

När jag såg bilden insåg jag att
- "ja, och så hade jag visst samma frisyr
som min pappa hade när han var tjugo."

ps. Någon som man vet hur man roterar bilder i Blogger?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära dotter. Du skriver att när du såg bilden på dig själv med mittbena och långt hår att du visst hade "samma frisyr som min pappa hade när han var tjugo". Iaktagelsen är helt korrekt lilla gumman. Min fråga är: Vad hade den frisyren på en fulfest att göra? Jag var ju coolast i stan när jag var 20. Det här är inte fult - det här är helt gripande trendriktig retro.
Lille Far