måndag 21 januari 2008

Wå hoe siang nien niman!!

Nu ska vi om tio minuter ge oss av till Heart of God church for sista gangen. Klockan elva ikvall flyger vi mot Istanbul och sedan vidare hem till Sverige.

Ignite-konferensen har varit mer an fantastisk. Den har varit sa sanslost, hejdundrande, goripande, hejdlost inspirerande och harlig! Jocke talade pa alla moten och Heart of God churchs lovsangsband ar det basta jag nagansin hort.
Under helgen startades 178 Ny Generation-grupper. I landet finns endast 202 skolor. Inser du vad detta innebar?! 88% av landets skolor har nu (redan!!) Ny Generation-grupper. Otroligt!
Narmare bestamt har 3 av 3 universitet, 5 av 5 Polytechnics, 11 av 12 ITE:s, 17 av 17 Junior Colleges och 142 av 165 Secondary schools Ny Generation-grupper!
Det lar inte droja lange forrans alla skolor i Singapore ar tagna. Aldrig forut i Ny Generations historia har ett landat startat sa starkt. Det badar gatt for Asien.

Igarkvall hangde vi med teamarna sent efter sista motet. De ar verkligen helt underbara. Jag forstar inte riktigt hur man har kunnat fa ett sadant hjarta for dem pa sa kort tid.
Ett par av dem var jattesugna pa att lara sig lite svenska och speciellt en av dem: Elgin, var riktigt, riktigt duktig. Han fick snabbt till ett forvanansvart bra svenskt uttal. Vi larde honom saga alla mojliga saker: "Jag kan forandra min skola!", "Du ar vacker, karring." (not my doing) och "Hur gó e den da!" som han uttalade med inte dalig Goteborgska! Vi skrattade sa vi skrek allihop. Elgin ville ocksa lara sig att laga lite svensk mat sa jag hade lite kockskola och larde honom hur man gor kottbullar och kladdkaka...!
Aven vi fick lara oss! Kinesiska! Det ar ett saaaaaaaaa coolt sprak!! (Nedan skriver jag som det uttalas)
1 siesie ni = tack
2 Wå hoe siang nien ni! = Jag kommer sakna dig!
3 Wå hoe siang nien niman! = Jag kommer sakna er!
4 Po-jao wang tsi... = Glom inte...
5 Wada she-siau, wada tjö-rewn. = Min skola, mitt ansvar.
6 Tsai tzie = Hejda!
7 Nihánmei = Du ar vacker (till tjej)
8 Nihanshwuái = Du ar stilig (till kille)
9 Wa tseu (ackel-ljud) me-ny = I'm a pretty lady
10 Nihow ma? = Hej, hur ere?
11 Wapú sihuan in to-ran = Jag tycker inte om indier
12 Wa sihuan in to-ran = Jag tycker om indier

Efter sista motet igarkvall tackade jag Pastor How genom att saga "Tack Pastor How, jag kommer sakna er! Men glom inte... "min skola, mitt ansvar". Hejda!" pa kinesiska. Mycket roande att se hans forvanade men uppskattande min!

Vill nastan inte aka hem...

2 kommentarer:

Anonym sa...

SARA!! Haha I understood some of your post! I'm SOOO gonna learn Swedish man! Yeah!!! And you are good man! You remember a lot of chinese phrases! Well done! Anyway, really missing you guys like mad over here. Haha can't wait to meet up again (:

Love,
Lisa

Anonym sa...

Så underbart! Wonderful news sister! Det kommer att förändra hela landet! Det är så jag vill åka ner och vara med!

Miss you Darlin'
Kram Elsa