lördag 22 mars 2008

I love listor

Dagens lista är snodd från JO som snodde den av Linda K.

Färg: Blått

Klädsel: Baggy jeans och kortärmad topp med mönstret av en tecknad tjej med basker och rött läppstift. Hon ser ut som jag.

Frisyr: Gårdagens stora korkskruvslockar.

Accessoar: Min svarta pashmina från London.

Mat: Janssons frestelse, ägg och något mer påskaktigt.

Dryck: Påskmust och alldeles för mycket kaffe.

Snacks: Cadburys mörka choklad "Bourneville"; direktimporterad från Birmingham :)

Känsla: En Anne på Grönkulla-aktig nostalgi.

Humör: Växlar mellan uppgivet och hoppfullt - allt i nostalgins tecken.

Att göra: Laga mat med far och bror samt förhoppningsvis lyckas anordna någon liten get-together med vänner från byn.

Musik: Spelar på mitt älskade piano som jag saknat så. För övrigt är det tyst.

TV: No sir.

Internet: Överanvänt just nu. Jag bloggar, youtubar, till och med umgås på internet. WHAT IS HAPPENING TO ME?!?

Telefonsamtal: Snackade länge med min Diana Barry: Johanna. I miss her. A lot.

Inspiration: John and Hank Green.

Drömmer om: Att få stanna hemma längre än till måndag morgon.

Längtar till: Jag längtar hem. Jag har inte åkt härifrån än, men jag längtar redan tillbaka.

Inga kommentarer: