fredag 21 mars 2008

Oh, the wonders of pen and paper

I'm really torn because I don't know if jag känner för att blogga på svenska or in english.
Hm.
En Nerdfighter (Tom) skrev ett blogginlägg på nerdfighters.com the other day. Titeln var något i stil med "Books all Nerdfighters should read". I kommentarerna började sedan a lively debate om vilka böcker en Nerdfighter faktiskt borde läsa.
Detta är listan so far:

The Hitchhiker's Guide To the Galaxy /Douglas Adams
Maximum Ride: The Angel Expirement /James Patterson
The Warrior Heir /Cinda Williams Chima
The Chronicles of Narnia /C.S. Lewis (all of the books)
Harry Potter /J.K. Rowling (all of the books)
An Abundance of Katherines /John Green
Looking for Alaska /John Green
Twilight series /Stephanie Meyer
Dune /Frank Herbert
His Dark Materials series /Philip Pullman
The Alex Rider Adventures /Anthony Horowitz

I am glad to say att jag redan läst The Hitchhiker's Guide, Chronicles of Narnia, Harry Potter och åtminstone inhandlat His Dark Materials series, vilka i mina ögon är viktigast på listan.
Funderar på och börja plöja igenom listan så snart jag läst ut The Jane Austen Bookclub. Inte så mycket för att någon tycker att en Nerdfighter bör läsa dem som för att I just really feel like being told what to read right now.

Flip. Måste läsa färdigt Song of Solomon också. Men du förstår, det tar sin lilla tid för den är så ruggigt bra skriven att jag bara kan läsa några sidor i taget och sedan pausa för att meditera över det skrivna ordets fantastiska möjligheter.

Oh, the wonders of pen and paper.

Inga kommentarer: