tisdag 10 juli 2007

imorgon ska jag till Indien

Helgens planer följdes mer eller mindre. Det som inte gick att utföra var lånet av Den nionde insikten (boken Niklas insisterade på att jag läste). Men jag försökte verkligen, det är sant. Jag ringde bibblan i bynn; där fanns den inte men de sa att den fanns på bibblan i stan. På bibblan i stan sa de dock att boken inte blivit utlånad på många år och därför tagits bort. Hehe...
Funderar allvarligt på att köpa den över internet istället. Den verkar gå att komma över för trettio kronor och jag har faktiskt blivit lite nyfiken på den, efter allt snack...

Igår började vi med högsäsongsöppettiderna i Golfshopen, vilket innebär att vi har öppet 09.00-20.00 vilket i sin tur innebär en arbetsdag som sträcker sig över elva timmar. Var ganska så mör när jag kom hem igårkväll (fick skjuts hem av far som var och tränade med serielaget, tack o lov) men åkte direkt till daniel. fick ett mess där det stod att daniel, liina och linda var där och hade oppesittarkväll med levande ljus. De hade till o me sparat en bit av kakan de bakat - så sött. Runt elva höll jag dock på att somna och sa då att jag skulle ta och pallra mig hem. Vårt lilla sällskap förflyttade sig till farstun men fastnade där ytterligare en dryg timme diskuterandes sociala mönster. Hur männsikor kan vara antingen passiva eller aktiva bland folk. Passiva är alltså sådana människor som på något sätt är nöjda med de vänner de har. De håller sig till sin lilla grupp och släpper nästan inte ens in någon annan. Detta behöver dock inte ske medvetet.
Aktiva är sådana männsikor som hela tiden försöker föra samman olika sociala "gäng" och som hela tiden är ute efter att lära känna nya männsikor och omvandla bekanta till vänner.
Intressant blev det och jag tror att vi kom fram till att det sociala umgänget i bynn har börjat omvandlas från ganska passivt till att bli mer och mer aktivt.

Imorgon blir det Indien-kväll! Vi ska laga något indiskt, se om filmen Lagaan (som vann allas våra hjärtan härom hösten) o kanske till o me dyka ner i ett par sari.
Ill let you know how it went.
until then, I remain
yours

Sara

Inga kommentarer: