onsdag 11 juli 2007

jag mumsade på...

Glömde säga... jag var i stan och träffade Jessica idag! Vi gick till Tant Grön, vår vana trogen (i min mening det bästa med Tjust, istället för "naturen och de trevliga människorna" som folk alltid säger i intervjuer i lokaltidningen. Nog är människorna trevliga och både skog och blomsteräng finns runt knuten; men Tant Grön, det är något extra det!).
Tant Grön, som är ett ljuvligt litet fik inne i stan, har blivit lite av mötesplatsen för oss. Under gymnasieåren hände det inte sällan att man blev sittande där med vänner och ett par av deras goda baguetter och därför serveras alltid tekoppen med ett par ordentliga skedar nostalgi för mig när jag nuförtiden sitter där och försöker ta reda på vad som händer i vännernas liv som jag inte träffar så ofta längre.
Jag mumsade på en med räkor i trängsel och lyssnade på Jessica berätta om sina äventyr i Göteborg. Auditions på Ballett Akademien, Artisten och jag vet inte allt. Till efterätt intogs lite äkta svensk ostkaka med grädde, jordgubbssylt och hjortronsylt, toppat med ett par jordgubbar. Låter det himmelskt? I know...

1 kommentar:

Sophia sa...

jag måste erkänna att jag också försöker få tag på "den nionde insikten" blev så intresserad när jag läste om den, genom din länk! för mig är det ännu svårare att få tag i den, med tanke på att jag bor i grekland :P jag försöker ladda hem den nu.. men jag hittar inget.