lördag 21 juli 2007

ingen vit riddare på vår driving range iaf

Bollmaskinen bestämde sig för att bli ur funktion idag. Jag for o petade överallt jag kunde komma för att se så att det inte fastnat bollar, sten, polletter eller något annat men kunde inte hitta något fel. Tillslut gav jag upp och skopade upp ett antal hinkar som jag ställde under rea-bordet som vi har utanför shopen. Detta för att folk ändå lätt skulle kunna få sina bollar till rangen. Denna placering producerade dagens skämt;
En kund kom in och köpte sig en pollett och jag upplyste honom om att bollmaskinen var ur funktion och att han kunde ta sig en hink under bordet. Han gick ut men vände sig då om och sa låtsat förfärat:
"Men då blir det ju svart ju...!"
Jag såg på honom oförstående i ett par sekunder vilket fick honom att upprepa sitt påstående.
"Ja, så får det väl inte vara? Svart, under bordet?"

hehe

imorgon är sista dagen jag jobbar i juli. hall-e-lu-ja.

Inga kommentarer: