fredag 8 juni 2007

by the sweat of my brow.. haha

Började dagen med en smärre chock. Vi har ingen mopp. STOP THE PRESSES, Olows har ingen mopp!! Vad säger det om oss som familj undrar jag då...jag vaknade ju med världens städenergi! Mitt rum var praktiskt taget klart (för första gången på heaven knows how long), förutom att det behövdes moppas. Jag skulle moppa med ett äppelblomsdoftande allrengöringsmedel, det var ju det som var min tanke. Min alldeles fenomenala plan. Men nu är det ju så, kära vänner, att allt blir inte alltid som man tänkt sig här i livet. Och när allt inte blir som man tänkt sig då har man ett val. två alternativ. man kan (1) ge upp och lägga ner hela sin idé. sin vision. eller så kan man (2) KÄMPA!

när jag öppnade det olowska städskåpet föll en ljusstråle, likt en gloria, över en hederlig gammeldags skurborste. det var ett riktigt hallelujah-moment. för min inre syn spelades en scen från Pirates 3 upp. ni vet när piraterna kan välja att ge sig eller slåss och keira hoppar upp på relingen o börjar hojta om att kämpa. "By the sweat of our brows and the pains of our backs!!" (or something like that...) I bakgrunden hörde jag Pirates temat spelas (dudu duru-dudu duru-dudu duru-duru BAM!) och jag visste vad jag skulle göra. jag skulle skura! In the words of Pheobe Buffay; I was gonna swab my ass off! jag greppade den långskaftade skurborsten, en trasa och en hink, stormade in i vardagsrummet (där min far satt och jobbade på en hemsida), höjde skurborsten likt ett svärd och ropade "BY THE SWEAT OF MY BROW AND THE PAINS OF MY BACK MY FLOOR WILL BE CLEAN!!" för en sekund stirrade far oförstående på sin dotter men skrattade sedan igänkännande när jag galopperade upp för trappan för att sätta igång.
skurade sedan golvet medan iTunes spelade soundtracket från Pirates..

senare kom hasse förbi. han skulle hämta nån grej som pappa hjälpt honom skriva ut och jag kunde inte låta bli att anmärka att han hade snygga solglasögon (RayBans..I like..!)
vi började snacka om solglasögon och helt plötsligt säger hasse:
"men vettu jag har ett par snygga hemma. damglasögon är det. marco macali. dom kan ju du få!"
det bör nämnas att solglasögon har blivit min nya älsklingsassocear och jag har gått från att aldrig gå nära ett par till att aldrig lämna huset utan ett par. favoriterna är (1) pilotbrillor - marco macali (2) ett par svarta - Kate Moss for Top Shop, wayfarer-stuk. loooove them.. och (3) ett par vintage stooooooora..
så du kan ju tänka dig hur trevligt det var att bara sådär out of the blue bli erbjuden ett par marco macali solglasögon. dessutom lät de coola när de beskrevs för mig. de var tydligen sportiga, insektsliknande ögon med gröna o röda bågar. (en stil som jag antagligen aldrig skulle köpt själv men som lät yummy :D)
men hur säger man ja till en sån sak utan att känna sig...typ..bortskämd..? ja vet inte, jag är dålig på sådant..det är inte bra! men så mindes jag en fransk film jag såg en gång med pappa. den handlade om ödet och hur allt händer för en anledning. det var en kille i filmen som hade en teori att man hela tiden ska hålla bollen rullande så att säga..! välsignar någon dig så ge vidare det! kanske inte exakt samma sak men välsigna någon annan, snart, med någonting! det kan vara en sak, en tjänst..u name it! o då mindes jag plötsligt en sak som hände dagen innan.
mirielle, min styvsyster, kom på besök! hon tittade in precis när jag höll på o packa upp mina smycken. när hon fick syn på mina turkosa, runda örhängen i sånt där handgjort stuk sa hon
"oo va fina! jag älskar turkost!" när hon sa det fick jag en tanke; att jag skulle ge dem till henne! så jag sa bara
"du får dem! :)
hon bara stirrade på mig o sa
"skämtar du?!"
efter ett tag hade jag övertygat henne om att jag absolut inte skämtade, att jag ville att hon skulle ha dem and that was the end of it! hon blev jätteglad o ja blev jätteglad för att hon blev jätteglad!

så idag då när jag sådär hux flux blev välsignad med ett par nya shades så bara kände jag att "jaa. i guess thats the right thing; keep the ball rolling..!" så nu antar jag att bollen ligger hos mig att välsigna någon annan. jag får utse mitt offer imorgon.. :) ill let u know how it goes..! till dess får ni hålla till godo med en bild..


bara kärlek










1 kommentar:

Sophia sa...

haha, du har så rätt, så rätt! Let's keep the ball rolling :) vad härligt du skriver Sara. Du måste fortsätta blogga för tusan! kram