söndag 17 juni 2007

"jag vet vad 'milk' betyder.." sa mannen förebrående

har precis haft en "Golfshopen sommaren 2006"-dag. min första vecka har gått så bra hittills att jag nästan trodde att jag blivit något av en veteran på det här (bah). men det var innan jag kom på att jag fortfarande är sara.
idag har jag småklantat till det fler gånger än jag kan räkna, råkat förolämpa en medlem från "Ekhagen" (Västerviks Nya GK) och lyckats skämma ut mig för typ halva golfklubben, samtidigt!
man kan bli tjurig för mindre alltså...
idag var andra och sista dagen i en två-dagarstävling vi haft. stackars jonny som spelade så bra missade par-putten på sista hålet och förlorade då med ett slag. han var så deppig trots att han kom tvåa..lille vännen..! men det var iaf perfekt golfväder så alla var nöjda över det.


just nu strilar ett stilla sommarregn från en blå himmel med spridda grå moln över fairway. (ja, du tänkte rätt, jag sitter i golfshopen och skriver detta. har stängt nu men stannar ett tag för min buss går först senare.) det kommer bli en regnbåge. det är mycket vackert och stillar mina självföraktande nerver. heh

nä, nu åker jag hem.

Inga kommentarer: