onsdag 27 juni 2007

en dag där molnen verkade skina som solen

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
det har varit en så fantastiskt, otroligt UNDERBAR DAG!!
lyssnade på Erik Runessons "Highway soul" typ hela morgonen. så gripande bra text. gick o lyssnade o lät de sjunka in.
johanna droppade förbi vid lunch och vi gick tillsammans till daniel där han o patrick lagade mat åt oss. vilka pojkar va? senare när vi satt o kollade på gamla bilder som daniel tagit ringde min telefon från ett nummer ja inte kände igen. blev mycket förvånad när jag svarde; det var Erik Runesson! helt galet..! erik runesson e en sån person som jag verkligen ser upp till. han e ett musikaliskt geni som jobbat länge med Ny Generations Konsertteam. han e en sån person som jag måste "efternamna": när jag pratar om honom måste jag säga erik runesson. kan inte bara säga erik (erhm..runesson). grejen e att han ska gifta sig i juli och nu frågade han om jag ville spela fiol på hans bröllop..!! heeeeeeeeeeeeeeeelt gripande galet!! E R I K R U N E S S O N undrade om jag ville spela på hans bröllop. aa. ja sa att det ville jag gärna (om de nu va nån som inte fattat det själv).
så draperierna till Golfshopen fick vänta (skulle sytt dem idag), istället letade jag igenom varenda nothög i hela huset på jakt efter snygga stråkarrangemang. ringde även en av fiollärarna på min gamla musikskola och frågade om hon hade några idéer och arrangemang. hon skulle spana o sen ringa tillbaka. aa, de här e bara för coolt alltså..

lite senare när jag var i full gång med att rannsaka iTunes efter låtar som skulle kunna funka med fiol o cello som ingångsmarch ringde telefonen igen. den här gången var det dock ett nummer som kändes igen; det var Mogul..! han hade också spännande nyheter, men det får jag blogga om senare, när det inte längre räknas som classified material.

aa hjälp vilken underbar dag...helt sanslöst.
bäst att sluta när man e på topp..så ja går nog o lägger mig nu.

a thousand times goodnight

Inga kommentarer: