torsdag 7 juni 2007

ljuvliga stök

Idag har varit en sådandär produktiv dag. En sådan där sällsynt dag som andra människor på något märkligt sätt verkar ha hela tiden...!
Åt en sen frukost och bläddrade i tidskriften "Gods och Gårdar". Kanske lite over the top..men tänkte att det skulle ge lite inspiration iför the grim job that jad to be done. stor-städning av rummet..har skjutit upp det så länge nu..ja, ni vet hur det är..
städning e en sån där bitterljuv sak. hehe.. svår att get around to doing, trög i starten. efter ett tag kommer man igång. det plockas o pulas. dammet flyger och ordning infinner sig sakta men säkert. har man tur slår den kreativa nerven till och man börjar skapa. hitta på nya idéer där mitt i stöket. det hände idag! för länge sen hittade jag ett par söta små skor på en second hand affär. de kostade typ bara en tia och jag inspirerades av dem så jag köpte dem o tänkte att jag kunde göra något kreativt av dem någon gång. den "någon gång" blev idag! jag spikade upp dem på väggen! :)



Jag spikade upp dem högst upp vid dörrkarmen så att det ser ut som att de är på väg någonstans. Ut genom dörren. Uppåt. Ja, jag tyckte det såg trevligt ut! Man kommer in genom dörren, tänker "ja, det här var ju ett trevligt, normalt rum". men så vänder man sig om and woop! they're on the wall! :D I LIKE

jag älskar känslan i ett nystädat rum...lr ja..mitt är nästan klart. hehe..ska bara moppa lite imorrn så e de kirrat..! (kan inte fatta att ja precis skrev kirrat..)
den nystädade känslan när rummet doftar gott och det står en vas med nyplockade blommor på skänken...ja, ja älskar det.
mina fönster vätter åt nordväst så jag har aftonsolen inlysandes på kvällarna. det är ljuvligt.
aftonsolen får fiolerna i mitt fönster att kasta långa skuggor... jag avslutar med att visa ett par bilder..
bara kärlek

Inga kommentarer: