tisdag 26 juni 2007

magnus johansson - få två, betala för en

"en busschaufför, en buschaufför, de e en man me glatt humör!" kände jag för o sjunga imorse. den snälle busschaffisen lät mig åka me när han skulle lämna bussen, det var nämligen åt samma håll som Golfklubben..! så slapp jag gå hela den långa vägen!
när han hörde var jag jobbade sa han att det visst fanns en buss jag kunde ta. tydligen kan man ta åttan (som börjar gå betydligt tidigare än femman som jag normalt åker på vägen hem) o så gå av en bit från klubben. i vilket fall som helst skulle det bli mycket kortare att gå om jag gjorde på detta viset. vilket fynd! (trots att jag hör Gillian från "Du är vad du äter" säga att jag verkligen borde gå den där 40 minuters promenaden). den busschauffören fick mig att känna att morgonstund verkligen har guld i mun.
tyvärr var jag inte lycklig speciellt länge. fick en allergiattack när ja kom till Golfshopen och nös o ja vet inte allt ända fram till lunch. i skrivande stund kliar näsan så jag känner för att knipsa av den. jag vet inte vad här inne det är som utlöser det...?! gripande...

idag är det som bekant måndag och det innebär på Golfklubben att det är juniorträning. och det är ungefär så mycket jag vet om den saken. jag borde verkligen närmre ta reda på magnus schema så att jag svara på frågorna alla ställer om honom och utbildningarna o lektionerna han ger..! som de e nu kan jag nästan bara hänvisa till hans mobil o den ringer stup i kvarten. magnus lämnar alltid mobilen på kontoret när han har lektion (vilket jag tycker e bra) och medan han är borta ringer alltid telefonen så han har miljarder missade samtal när han kommer tillbaka.
iaf. ikväll var det andra kvällen i juniorträningen. det är så kul o stå o titta lite på alla småttingarna med små, små golfklubbor som står o övar vid övningsgreen. en del är så fokuserade, trots sin unga ålder, men de flesta är fortfarande, såhär tidigt i kursen, ganska okoncentrerade och distraheras lätt. en liten kille kollade på sin mor som satt vid fikaborden och tittade o väntade, varje gång magnus sa åt honom något. hans ögon sa
"aaaa maaaammaaaa! han praaaatar med miiiig!!"
magnus har den effekten ibland.
efteråt när mamman kom in i shopen för att betala Magnus för kursen sa hon:
"jaa, nästa gång kanske jag ska sitta någon annanstans..så han blir lite mer koncentrerad..!"
varpå magnus säger:
"men de e så; barn lyssnar inte. en timmes lektion...lär de sig något får man vara glad."

haha japp, de e vår magnus det. Golfpro och barnpedagog, two in one.

Inga kommentarer: