söndag 10 juni 2007

keep sunday

Söndagar är ljuvliga. Gick till Josua på gudstjänst och lyssnade till Hans som predikade om tid, tid som begrepp alltså. Han hade med 'kronos' o 'kairos', objektiv tid och subjektiv tid, hela köret. Det var mycket intressant. Ska försöka skriva lite närmare om det imorrn eller vid annat tillfälle då jag känner att jag är up for the challenge.
På vägen hem plockade jag blommor och smultron på strå=sommarkänslometern steg avsevärt! :)
Måste dock erkänna att jag önskar mig regn. Skulle vilja ha ett ordentligt åskväder och ett skyfall en timme eller så, för att rensa luften! Just nu kan jag nämligen inte ens gå utanför dörren utan att börja nysa. Gräset, ni vet... Sen skulle ett stilla sommarregn kunna få strila en dag eller så. Det vore alldeles ljuvligt...

Vad har jag mer gjort idag...hm...när jag kom hem läste jag ett bra tag i "Letters from Pemberly" av Jane Dawkins. Jag läste ut den faktiskt. Det var en trevlig bok i brevform; en fortsättning på Jane Austen's Stolthet och Fördom!


















Jag har många gånger uttryckt hur gärna jag skulle vilja levat i Austen's England på 1800-talet. Vara hemmafru på ett gods någonstans...jag skulle vara som fisken i vattnet...haha! Började fnissa okontrollerat när jag läste detta:
"Since everyone left us Kitty and I have spent our days very pleasently: two or three little dinner parties at home, some delightful drives in the curricle, quiet afternoons with Eleanor Steventon one day and with the Norlands another, have been the sum of our doings.
We have also been enthusiastically adding ribbon trims to our gowns. Kitty has trimmed a bonnet afresh very prettily - and we are all stiching some very tiny garments which we hope will please you. We would not have you think that our days are spent in complete idleness. Indeed, not an hour in the day hangs heavy on our hands. When not engaged, we read, we work, we walk, and when fatigued with these employments, relieve our spirits either by a lovely song, or by some smart bon-mort and witty repartee.."
My godness...aa det skulle sitta fint just nu när allt jag har att vänta de nästa två månaderna är att ranta runt i en golfshop, säljandes kläder och svarandes på frågor jag inte kan svara på. (Fast sälja kläder tycker jag faktiskt är kul..det ska sägas. rätt ska vara rätt). Egentligen är det galenskap. Jag är allergisk mot gräs men jobbar på en golfklubb. Ha!


Besökte även Ny Generation Västersiks Gymnasiums årsmöte. Ville hälsa på dem och se hur det går men missade hela grejen eftersom jag kom en timme försent...det pålystes fel på mötet.. men träffa dem fick jag ju iaf göra..vilket var mycket trevligt!

Japp. Så imorrn återvänder jag alltså till Golfshopen. Hehe..minns från förra sommaren..när jag för Johanna på kvällarna brukade berätta om allt som hänt i shopen under dagen. Hon sa att det kändes som att det var nån slags reality-show. "Today on 'the Golfshop'!" Ja..varför inte..tehe..

tro, hopp och kärlek
xx

1 kommentar:

Sophia sa...

jag har också en "veckans fundering": Vad är det som händer i hjärnan när man får en "aha-upplevelse" ? Jag vill veta! hehe..