fredag 29 juni 2007

a womans work is never done

idag var alla uthyrningsputtar borta. eller a, alla utom en. när jag hyrt ut den enda puttern beslöt jag mig att det enda rätta var att upplysa niklas om vår situation. gissa vad han gjorde! jusst det, skyllde på magnus! haha fast i det här fallet var jag faktiskt benägen att hålla med niklas om att han var den mest sannolika boven i dramat. niklas sa irriterat
"ja sara, ja har sagt till honom att han ska ge f*n i våra uthyrningsklubbor...!"
och så lyfte han på luren och ringde magnus omedelbums och frågade vad han gjort av dem. lr som han uttryckte sig:
"magnus, var har du gjort av all våra uthyrningsputtrar?! sara stod här o var helt desperat när jag kom hit...!" varpå han blinkar åt mig som för att ursäkta den lilla vita lögnen.
när han la på kunde jag (som var lite stolt över att jag faktiskt för en gångs skull känt lugnet trots problemet) inte låta bli att säga, med glimten i ögat förstås:
"men niklas...nu sprider du ju en falsk bild av mig..."
"nääää de gör jag väl inte! du var ju precis desperat!" svarade niklas som att han trodde på det själv.
"nä, då ska du se mig när jag är desperat" sa jag o illustrerade genom att rulla med ögonen och tjuta "ni-i-i-i-klas..!!!" o snabbt pladdra "vi har inga puttrar, finns det verkligen inga fler puttrar, bara en vänster, de e inte många som spelar vänster, fattar inte var alla tagit vägen, de var här förut bla bla bla"
vi skrattade och vände oss sedan som en man och spanade ut i Golfshopen för o se om de var några kunder där. Shopens goda rykte ska iaf inte få fläckas. he!
puttrarna stod tydligen uppe i magnus förråd. niklas gick genast och hämtade dem och hittade där även ett par av våra demo-klubbor, bland annat en Nike Ignite klubba vi letat överallt efter. niklas drog en lättnadens suck (eller var det kanske en "gripande-slarviga-magnus-suck") när han satte tillbaka Igniteklubban i demoklubbsbagen och sa något dräpande om vår eminente tränare. två sekunder senare famlar niklas vilt i fickorna o säger
"men sara...var har jag gjort av mina nyklar?"

men män alltså.

Inga kommentarer: